Thursday 5 February 2015

Just "KAWAN"

Assalamualaikum..

Why I am so bad in making friends???  Sebab orang tak suka perangai aku? Mungkin.  Sebab aku baran rasenye.   Kenapa orang macam tak sedar aku ada ek?  Macam seolah2 aku ni tak ade langsung dalam life dorg.  Maybe kehadiran aku dorg tak sedar.  Aku orang biasa.  Da nak aku buat ape lagi supaya semua org alert dgn kehadiran aku?  Takkan nak tunggu aku jadi artis ke? Selebriti? Or bakal jenazah? Opps bkn bakal jenazah, tapi JENAZAH.  Tu la life, bila orang da takda depan mata n yang lebih teruk lagi bila da takda kat dunia ni dah baru orang nak sebut2, orang nak hormat, orang ingat.  Dunia ni kejam.  Pembetualan bkan dunia yang kejam, tapi MANUSIA yang dalam dunia ni yang buat onar, tu pasai dunia ni nampak kejam.

Aku blaja untuk rapat, aku blaja tuk kongsi sedih, happy, tekejot ke hape ke, semua dah.  Tapi semua tak menjadi.  Aku rasa takda istilah kawan yang betul2 boleh faham kita.  Tu la orang kata kawan time happy memg ramai, time kau sedih semua cabut.  Kadang2 sampai kita boleh rasa yang kawan yang kita rapat sangat tu betray dgn kita, serious talk.  Kawan kan, mana ade relation darah pon, melainkan ahli keluarga sendri.  Kes skrg pon orang bunuh ahli keluarga sendri.   Memang tak faham.  Tapi semua tu ade reasons yang kita tak tahu n takkan pernah tahu.

So, secara generalnya yang dapat aku conclude kat sini, don’t too much rely on any person.  Don’t too much trust any person.  Don’t too much love any person.  Don’t tell any secret to any person.  Semua ni kena elak kalau orang tu just “KAWAN”.  Kenapa aku jadi overgeneralize macam ni, sebab aku dah terkena oii, dah terkena.  Tak suka, kecik hati??.  Maaf, this is my opinion.  Terima kasih la untuk kawan2 aku yang setia dgn aku.  Kalau rasa setia takya kecik hati, ni post untuk orang yang not loyal.

Wassalam…


p/s:  jgn rapat sgt, nanti hati kau yg sakit

No comments :

Post a Comment