Thursday 3 April 2014

to my haters

assalamualaikum..

friendship ? masalah friendship ni ade kat mane2 je... dari sekolah tadika pon da ada masalah ni. setiap orang memang tak boleh nak lari dari masalah ni.  termasuk la aku golongan yang mengalami masalah yang sama.  memang sesak rasa kepala ni bila dapat kawan yang tak sekepala.  woooww its really challenging. lagi susah dari paper ekonomi masalah ni. huh, metaforanye aku.  tapi memang betul pon.  dapat bayangkan tak macam mana aku nak hadap bila aku dapat kawan macam ni n nak face semua ni untuk jangka masa yang panjang.  nak tak nak aku kena tebalkan muka je.  janji hidup aku, urusan pembelajaran aku selesai suda.  tapi kan kalau kes macam ni la, aku rasa better aku dapat kampus yang jauh n aku tak kenal sape2.  sebab bila kawan yang kite kenal ni lagi susah kita nak hadap dari kawan yang baru kenal.  nak kena jaga hati la, tu la , ini la. dia meluat kat aku pon die kena tahan, sebab da kenal lama. padahal memang tak sekepala. tapi kena tahan je.  

disebabkan masalah ni berlarutan.  ada juga pngositifnye, aku jadi seorang yang independent, tak bergantung dengan orang lain.  better i through my way with myself.  tak de sape yang akan halang aku, tak de sape yang aku kena jaga hati, dan lain2.. benda ni seriously nampak remeh.. tapi tu la boleh merencatkan pemikiran aku, kalau aku pk mendalam la. huhu..  aku ingat lagi, aku pernah cerita hal ni kat mak aku, mak aku punya risau die cakap camni "eh ema boleh ke macam tu, nanti kang menganggu study ema asyik pk mende tu. cari kawan lain".. haha.. mak, dont wory. problem ni belum tahap kronik.
aku pon tak tau ape sebenarnya salah aku sampai aku rasa macam die meluat gile dgn aku.  korang tau kan expression orang yang suka kawan dgn kite or org yang tak suka kawan kita macam mane.  tak nak bercakap dgn kita, cakap nak marah2.. its like no hormat between us.  satu je aku nak cakap, jangan pandang rendah kat aku, walaupun aku tinggi, hehe. yela bukan semua orang suka kita kan. mest la ade haters.  cuma aku ajar diri aku sabar n aku doakan supaya kau berubah. janganlah sampai aku pk dalam mulut kau ade emas..haha..sory la sapa2 yang terasa, aku tak berniat, cuma melontarkan perasaan je.. to haters i love u..hahha..

wassalam

No comments :

Post a Comment